header
یکشنبه , ۱۰ اردیبهشت , ۱۳۹۶
iransaman
فیلم های ویژه
آخرین فیلم ها
آرشیو
آخرین آهنگ ها
آرشیو

[ad_1]

 

مقوله ی سئو پیشرفت چشمگیری در چند سال اخیر داشته است. با تمام پیچیدگی و پیشرفت خود، گاها اصول اولیه و بیس آن را فراموش میکنیم. اگر بخواهیم با سرعت هرچه تمام به اصول پیشرفته ی سئو پی ببریم، ممکن هست تمام استراتژی ها قبلی ما در زمینه سئو رو به خطر بیفتد. در بسیار از مواقع، بهترین راهکار های سئو، آسان ترین آن است؛ راهکار های کشف شده ی قابل اعتمادی که همیشه جوابگو بوده اند و جوابگو خواهند بود!

در این مقاله از شبکه سئو، سه استراتژی بسیار ساده که احتمالا درباره سئو فراموش کرده اید را به شما آموزش خواهم داد. این راهکار ها به قدری ساده هستند که بعد از مشاهده و خواندن مطالب آن، بسیار شوکه و شگفت زده خواهید شد که چرا این موارد بسیار ساده را رعایت نمیکردم!

 

 

تجربه کاربری

تجربه کاربری (user experience) چیست؟

تجربه کاربر ( user experience ) شامل رفتارها، دیدگاه ها و احساسات یک کاربر در استفاده از یک محصول یا سرویس است.

حال از خود میپرسید که تجربه کاربری چه تاثیری در سئو دارد؟

خیلی اوقات شده که شما از یه نرم افزار، سیستم، سرویس، محصول و… خیلی لذت ببرید، احساس کنید دیگه این، همونیه که شما میخواید…در بیان ساده تجربه کاربری یعنی ایجاد حس خوب در کاربر. یعنی نوشته، مطالب، محصول یا سرویسمون طوری طراحی بشه که کاربر بفهمد دقیقا همان چیزی هست که او میخواهد.

اغلب تجربه کاربری به عنوان یک رشته ی علمی جداگانه مشاهده شده است. اما باید توجه داشته باشید که شالوده و اساس سئو ، تجربه ی کاربری است. سئو نقش بسیار مهمی در روند تجربه کاربر ایفا می کند. اما در مشاهده در جهت معکوس، تجربه کاربری هم در خدمت سئو است.

شما به هیچ عنوان نمیتوانید یک سئوی با کیفیت داشته باشید؛ مگر اینکه تجربه کاربری مناسبی داشته باشید!

از مطالب اختصاصی استفاده کنید، به محتوا و محصولات خود زرق و برق بدهید، خلاصه هر کاری کنید تا کاربر و بازدید کننده نسبت به محتوای سایت شما رقبت نشان دهد! وقتی موتور های جستجو شاهد علاقه و انگیزه ی کاربر برای استفاده از محتوای سایت شما باشند، شما را مفید می یابند. این مفید یافتن باعث ارجعیت شما نسبت به رقبا در نتایج جست جو خواهد شد!

 

 

تگ عنوان

من حدس میزنم که تقریبا ۱۰۰ درصد خوانندگان این مقاله در مورد تگ عنوان اطلاع دارند. میدونند که چطور تگ های عنوان رو بهینه کنند، و همچنین میدونن که تگ های عنوان بسیار مهمند. پس در مورد اهمیت اون دیگه تاکیدی نمیکنم.

تگ عنوان با توجه به اینکه یکی از مهمترین نکات در مبحث سئو و بهینه سازی سایت میباشد، اما بارها نادیده گرفته میشود!

سایت MOZ به عنوان یکی از مراجع آموزش سئو متذکر میشود که:

 

“Title tags are the second most important on-page factor for SEO, after content”

” تگ عنوان پس از محتوا، دومین فاکتور مهم در بهینه سازی داخلی سایت (on-page) در سئو میباشد.”

 

موتور های جستجو و الگوریتم های آنها، راه های زیادی را در جهت پیشرفته تر شدن طی کردند. ما همچنان بر اهمیت بسیار بالای تگ عنوان پا فشاری میکنند! تگ های عنوان فقط برای موتور های جستجو پر اهمیت نیستند. بلکه برای کاربرای و بازدید کنندگان هم بسیار اهمیت دارند. چراکه شما هر وقت اقدام به جستجو در گوگل میکنید، آنچه را که در عنوان جستجو مشاهده میکنید، همان تگ عنوان است.

در پایین چند راهکار مناسب را برای ایجاد بهترین تگ عنوان برای شما می آورم:

  • هرگز به تولید کنندگان تگ خودکار تکیه نکنید! سیستم های مدیریت محتوا همچون وردپرس و یا افزونه های ایجاد تگ اتوماتیک ممکن از بر اساس محتوای مطلب شما و یا نخستین کلماتی که در مطلب خود بکار برده اید تگ عنوان ایجاد کنند. به راحتی این موضوع را قبول نکنید! مطالب خود را آنالیز کنید و متناسب با آن بهترین عنوان را برای مطلب خود بکار ببرید.

  • به دنبال یک الگوی استاندارد برای ایجاد عنوان برای مطالب خود در جهت حوضه ی فعالیت خود باشید.

  • عنوان مطالب خود را برای بازدید کنندگان بنویسید. مخاطب انسان ها هستند؛ نه ربات ها! بازدید کنندگان مطالب شما را میخوانند، به آنها امتیاز میدهند و با آنها تعامل میکنند. پس بیاد بیاورید که سئو رابطه ی تنگاتنگی با قانون تجربه کاربر دارد.

  • استفاده از یک کلمه ی کلیدی در عنوان مطالب. هرچند موتور های جستجو باهوش هستند، اما آنان همچنان عنوان مطالب را به عنوان اولین فاکتور برای انعکاس نوشته و مقاله به مخاطب میدانند.

تگ های عنوان (عنوان مطالب) بسیار پر اهمیت هستند. بنابراین آنگونه که سزاوار آن هستند به آنها توجه کنید.

 

محتوای اصولی

منظور از محتوای اصولی چیست؟ چرا محتوا مهم است؟ و چطور این موضوع برای موتورهای جستجو قابل درک است؟

  • محتوا سایت های دیگر را به کپی کردن از مطالب شما ترقیب میکند. در نتیجه محتوا ، برند و مطالب خود را به رایگان تبلیغ میکنید

  • وقتی سایتی محتوای مفید تولید می کند، در افزایش تراست رنک خود تاثیر می گذارد. این یعنی همان سئو! یعنی افزایش اعتماد گوگل به سایت شما

  • وقتی سایتی محتوای مفید دارد، احتمال اینکه در چند خط اول، درباره کلمات کلیدی اصلی، صحبتی شده باشد، زیاد می شود.لذا فاکتور دیگر یعنی وجود کلمات کلیدی در چند خط اول به صورت کاملا طبیعی، حاصل می شود.

  • وقتی سایتی دارای محتواست، طبیعتا، به روز رسانی های بیشتری هم دارد. بروزرسانی بیشتر متناسب با زمان بروزرسانی اصولی، باعث افزایش خاصیت Freshness گوگل خواهد شد.

  • وقتی سایتی پر محتواست، خیلی راحت تر می توان با لینک های داخلی بازی کرد و مطالب را به هم مرتبط کرد.چون لینک های داخلی (که در وسط متن هستند) بدون محتوا، وجود نخواهند داشت!

  • وقتی سایتی پر محتوا باشد، احتمال لینک کردن صفحات مطالب آن، در سایت های دیگر چند برابر می شود و می توان لینک های طعمه یا Link Bait جمع آوری کرد.

 

 

 

نوشته سه استراتژی بسیار ساده که احتمالا درباره سئو فراموش کرده اید اولین بار در شبکه سئو | سئو | بهسنه سازی سایت پدیدار شد.

[ad_2]

اشترک در گوگل اشترک در گوگل پلاس اشترک در استامبل آپن دیگ اشترک در کلوب اشترک در فیس نما اشترک در تویتر اشترک در فیسبوک

بیوگرافی نویسنده pelanha

مشاهده تمامی 1269 پست

مطالب مشابه با این مطلب

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

*

code

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.

× بستن تبلیغات